Bezplatná pomoc: (2) 2585 0048

Blog

5 rad pro boj s PMS

Většina z nás to zná. Několik dní před menstruací se cítíš tlustá, nafouklá, jsi podrážděná a nálada se ti mění jako na houpačce. Navíc máš neodolatelné chutě na sladké nebo tučné jídlo a obličej ti “ozdobí” akné. Možná tě dokonce trápí bolesti břicha, svalů či kloubů.

Projevů PMS (premenstruačního syndromu) existuje mnoho a bohužel nejsou nijak příjemné. Pokud se navíc snažíš zhubnout, může být období PMS velice demotivující, jelikož v důsledku zadržování vody v těle a zvýšenému apetitu možná zaznamenáš dočasný přírůstek hmotnosti o dvě až tři kila. Naštěstí existují způsoby, jak s PMS bojovat a jeho příznaky zmírnit!



PMS je spojen se změnami hladin hormonů před menstruací. Jak moc během tohoto období trpíš záleží hodně na tvém životním stylu – příznaky PMS totiž mohou být zhoršeny stresem nebo fyzickým vyčerpáním.


Vitamíny, minerály a omega 3 mastné kyseliny

Odborníci doporučují během PMS zvýšit příjem především hořčíku, vápníku, vitamínů skupiny B, vitamínu E a omega 3 mastných kyselin, které mají uklidňující a antidepresivní účinky. Najdeš je například v listové zelenině, banánech, vejcích, jogurtech, semenech a ořeších, mořských rybách… nebo je můžeš užívat ve formě doplňků stravy.


Méně soli a cukru

Během PMS se doporučuje omezit příjem soli, jelikož podporuje zavodnění a otékání organismu, které je často příčinou zvýšené hmotnosti. A cukr v potravě ti sice dočasně zlepší náladu, ale jeho nevyrovnaná hladina v krvi poté způsobí o to silnější chutě na sladké. Kromě soli a cukru je také vhodné omezit příjem kofeinu a alkoholu. Podporují totiž podrážděnost a nespavost.


Aerobní a relaxační cvičení

Přiměřené aerobní či relaxační cvičení ti pomůže především v boji s premenstruačními depresemi. Pokud se ti však nechce jít na hodinu aerobiku, jógy ani běhat do parku, zkus si doma alespoň zatancovat na svou oblíbenou písničku. Aerobní či relaxační cvičení podpoří tvorbu endorfinů pro lepší náladu, zlepší ti trávení a ještě spálí pár kalorií navíc.


Odpočinek a dostatek spánku

Dopřej si dostatek spánku a odpočinkových aktivit, které tě uvolní a zlepší ti náladu. Podívej se s kamarádkou na oblíbený film, zajdi na masáž, nebo si přečti knížku. Jednou za čas přece každý potřebuje pauzu.


TummyTox přípravky pro odvodnění a menší chuť k jídlu

Vyzkoušej nápoj Draining Drink, který odstraňuje z těla zadržovanou vodu a toxiny, a uleví tak od pocitu nafouklého bříška a otoků

Chceš bojovat s návaly hladu a špatnou náladou? Flat Tummy tobolky omezují chuť k jídlu, podporují spalování kalorií a navíc vyrovnávají hladinu serotoninu (hormonu štěstí) v krvi.

 

← Zpět na blog